کد خبر : 13938
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 خرداد 1394 - 23:30

طرز تهيه زولبيا ، باميه ، گوش فيل و شربت

طرز تهيه زولبيا ، باميه  ،  گوش فيل و شربت

طرز تهيه زولبيا ، باميه ، گوش فيل و شربت

طرز تهيه زولبيا ، باميه ، گوش فيل و شربت

مواد لازم براي شربت :

شكر 2فنجان
 آب  يك فنجان
گلاب 2 قاشق سوپخوري
زعفران حل شده يك قاشق مرباخوري
آبليمو  يك قاشق مربا خوري

طرز تهيه شربت :

آب و شكر را روي حرارت ملايم قرار مي دهيم تا بجوشد. بعد گلاب و زعفران را اضافه كرده، سپس آبليمو را مي ريزيم. پس از چند جوش، شربت آماده شده را از روي شعله بر مي داريم.زولبيا

طرز تهيه زولبيا ، باميه ، گوش فيل و شربت

مواد لازم:

200 گرم نشاسته
180 گرم ماست
20 گرم آرد
يك قاشق سوپخوري زعفران حل شده
 يك قاشق چايخوري روغن جامد
يك دوم قاشق چايخوري جوش شيرين
يك قاشق سوپخوري آب يا گلاب

طرز تهيه:مو. سپس آرد را اضافه مي كنيم و با همزن خوب به هم مي زنيم تا مايع زولبيا صاف و يكدست شود. روغن جامد را اضافه كرده و در حين به هم زدن آب يا گلاب را همراه با زعفران حل شده به مايع اضافه مي كنيم و آن را در قيف مخصوص مي ريزيم. در اين مرحله جوش شيرين را هم اضافه مي كنيم و مايع را خوب به هم زده، در حالي كه روغن روي شعله قرار دارد، زولبيا را توسط قيف در روغن كاملا داغ به صورت دايره هاي بزرگ و كوچك فرم مي دهيم و بلافاصله پس از كمي سرخ شدن آنها را پشت و رو مي كنيم.

زولبياها را در شربت قرار مي دهيم و پس از15- 10 دقيقه آنها را از شربت خارج كرده و در صافي قرار مي دهيم تا شربت اضافه آن خارج شود.

* يادآوري: براي سرخ كردن باميه و زولبيا و گوش فيل از روغن مايع استفاده كنيد، چون روغن جامد باعث سفت شدن آنهاخواهد شد.

باميه

طرز تهيه زولبيا ، باميه ، گوش فيل و شربت

مواد لازم

آرد 200 گرم
آب 300 گرم
تخم مرغ 3عدد
روغن جامد  يك قاشق سوپخوري
شكر نيم كيلو
نمك يك سوم قاشق چايخوري
آب 150 گرم
آبليمو 2 قاشق سوپخوري
گلاب كمي
READ
آموزش دوخت تونیک/خیاطی

طرز تهيه :

آب را جوش آورده، با شعله ملايم آرد را اضافه مي كنيم و مرتب به هم مي زنيم تا خمير تقريباً سفتي به دست آيد. بعد روغن را اضافه كرده و مرتب به هم مي زنيم ( در حدود 3-2 دقيقه )، به طوري كه خمير به صورت يك تكه درآيد. سپس بعد از كمي سرد شدن خمير، تخم مرغ ها را يكي يكي اضافه مي كنيم و خوب خمير را ورز مي دهيم تا خمير نرم و لطيف شود. براي اين كه باميه رنگ زيباتري به خود بگيرد، بهتر است از شربت باميه يك قاشق سوپخوري به خمير باميه اضافه كرده و با خمير مخلوط كنيم. بعد خمير را در قيف با ماسوره كنگره دار متوسط مي ريزيم و سپس در روغن مايع سرخ مي كنيم.براي سهولت كار بهتر است روغن را كمي داغ كرده، باميه ها را به وسيله دست و يا با قيچي مخصوص آشپزخانه در روغن ريخته، بعد آن را روي حرارت مستقيم قرار دهيم تا باميه ها سرخ شوند. باميه ها را در حين سرخ شدن مرتب به هم مي زنيم تا به هم نچسبند و يك دست سرخ شوند. باميه ها را در همان حال كه داغ مي باشد، به شربت گرم اضافه مي كنيم تا شربت را خوب به خود جذب كنند، در غير اين صورت باميه ها شربت را جذب نخواهند كرد. اگر باميه پس از چند ساعت شربت خود را از دست داد، علت آن رقيق بودن شربت مي باشد.

READ
آموزش بافت شلوار نوزاد بامیل با روشی آسان

گوش فيل

مواد لازم:

تخم مرغ 2 عدد
ماست نصف فنجان
روغن جامد يك قاشق سوپخوري
بيكينگ پودر  يك قاشق چايخوري
آرد به مقدار كافي

طرز تهيه:

در ظرف گودي ماست و تخم مرغ و بيكينگ پودر را خوب به هم مي زنيم و روغن را اضافه كرده و آرد را كم كم اضافه مي كنيم تا خمير صاف و يك دستي تهيه شود. سپس آن را چند قسمت كرده و چانه مي گيريم و روي خمير را با نايلون مي پوشانيم تا سطح خمير خشك نشود و جا بيفتد.بعد از يكي دو ساعت هر يك از خميرها را با وردنه روي ميز به قطر 2 ميلي متر پهن كرده و با قالب گردي خمير را به صورت دايره قالب مي زنيم. سپس يك طرف دايره را جمع كرده و در روغن داغ سرخ مي كنيم . سپس روي آنها پودر قند مي پاشيم و در ظرف مي چينيم.

نكاتي در مورد تهيه گوش فيل:

1- در صورتي كه بخواهيد روي گوش فيل پودر شكر بپاشيد، در اين صورت قطر خمير را كمي نازك تر كنيد.2- گوش فيل را مي توانيم به شكلهاي، مختلفي مانند مربع، پاپيوني و برگ هم در بياوريم.

3- اگر روغن گوش فيل سرد باشد، خمير پف نخواهد كرد.

READ
آموزش ساخت گل رز مدل2/کریستال بافی

4- اگر شربت رقيق باشد، گوش فيل زود نرم و بيات مي شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *