کد خبر : 13361
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 فروردین 1394 - 12:56

طرز تهیه چیپس موز شور و شیرین

طرز تهیه چیپس موز شور و شیرین

بعنوان یکی از تنقلات سالم می توان میوه های خشک را نام برد. بدون نیاز به وسیله ای به نام خشک کن و به روش طبیعی می توانید میوه های دلخواه تان را ورقه ورقه کنید و در مقابل آفتاب خشک کنید. اما امروز با روشی غیر از نور آفتاب می خواهیم چیپس میوه درست کنیم

بعنوان یکی از تنقلات سالم می توان میوه های خشک را نام برد. بدون نیاز به وسیله ای به نام خشک کن و به روش طبیعی می توانید میوه های دلخواه تان را ورقه ورقه کنید و در مقابل آفتاب خشک کنید. اما امروز با روشی غیر از نور آفتاب می خواهیم چیپس میوه درست کنیم که از تنقلات پر طرفدار است. این چیپس موزها فوق العاده خوش طعم هستند بخصوص برای بعد از خوراک، و در ضمن بسیار سالم.

من از موزهای کمی نرسیده برای این کار استفاده کردم. موزهایی که حاشیه ی پوست شان کمی به سبزی می زند. و با توجه به اینکه این میوه به ذات شیرین است، در نظر گرفتم تا چاشنی دیگری هم به آن اضافه کنم. چاشنی ای مانند فلفل سیاه.

چیپس موز شور و شیرین

دو عدد موز ورقه شده

¼ فنجان شکر قهوه ای

روغن زیتون

نمک دریا درشت دانه + دانه های فلفل سیاه (بصورت دلخواه)

ورقه کردن موزها

ابتدا موزها را بصورت نازک ورقه ای خورد کنید. سپس هر دو طرف موزها را داخل شک قهوه ای بغلتانید. لازم نیست شکر زیادی بگیرد، زیرا خود موزها شیرین هستند. و مواظب باشید کُپه ای از شکر روی موزها ننیشند. حال داخل سینی فر ورق روغنی پهن کنید و با قلمو روی آن کمی روغن زیتون بزنید. موزهای شکری را داخل سینی بچینید. حالا به دلخواه از نمک و فلفل روی موزها بپاشید.

READ
طرز تهیه دونر کباب ترکی

شکر قهوه ای

سینی را داخل فر بگذارید و حدود 16 تا 20 دقیقه آن را با دمای 200 درجه حرارت بدهید. چون دمای هر فر کمی متفاوت است حواستان به موزها باشد. موزها کمی حساس هستند، ممکن است دور آنها ترد شود اما وسط آن همچنان کمی نرم باشد. پس خوب حواس تان را جمع کنید. بعد از 7 – 8 دقیقه می توانید با انبر آشپزی موز ها را برگردانید. در آخر می توانید برای اطمینان یکی از موزها را بیاورید بیرون فر و تردی آن را امتحان کنید. مواظب باشید نسوزید!

تنقلات طبیعی برای نوش جان کردن طی روز

بعد از سرد شدن موزها، می توانید آنها را در ظرفی زیبا بریزید و از این تنقلات خوشمزه لذت ببرید. برای نگهداری نیازی به یخچال ندارد و تا یکی دو هفته باقی می ماند (البته اگر همان روز اول تمام نشود!)

چیپس موز، سالم و خوشمزه

نوش جان!

36

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *