کد خبر : 12285
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 بهمن 1393 - 5:12

چرا صبح ها که از خواب بیدار می شویم دهانمان تلخ است

چرا صبح ها که از خواب بیدار می شویم دهانمان تلخ است

  بسیاری از ما صبح ها که از خواب بیدار می شویم دهانمان تلخ است و این تلخی آن قدر زیاد است که معمولا رغبتی به خوردن صبحانه نداریم و کم اشتها می شویم. این عارضه بر زندگی و کار ما در اجتماع مؤثر است و شروع یک روز نو با چنین احساسی روی اعصاب

 

چرا صبح ها که از خواب بیدار می شویم دهانمان تلخ است ؟

بسیاری از ما صبح ها که از خواب بیدار می شویم دهانمان تلخ است و این تلخی آن قدر زیاد است که معمولا رغبتی به خوردن صبحانه نداریم و کم اشتها می شویم.

این عارضه بر زندگی و کار ما در اجتماع مؤثر است و شروع یک روز نو با چنین احساسی روی اعصاب تأثیر بدی دارد و باعث تحریک آن می شود.
دکتر صادق فدایی برای برطرف کردن تلخی دهان این گونه مشاوره می دهد: تلخی دهان به خاطر ناراحتی های دستگاه گوارش، بیماری های مخصوص مجاری صفراوی و کیسه صفرا، تورم و نارسایی کبد، مسمومیت حاد و مزمن، اعتیاد به سیگار، آلودگی و بیماری های عفونی دهان و دندان به وجود می آید.

نباید نسبت به تلخی دهان بی توجه بود و آن را رها کرد به امید آن که خودش خوب خواهد شد. در درمان تلخی دهان افراد باید به وضع دستگاه گوارش خود توجه کنند، اجابت مزاج باید هر روز انجام شود و از مصرف مواد غذایی که برای کبد نارسا و مضر است خودداری کنند. موادی چون چربی، تخم مرغ، ادویه، آش، آبگوشت را در وعده های غذایی مان داشته باشیم و با مصرف انار، آلو، خربزه، سیب و گلابی به فعالیت کبدمان کمک کنیم.

READ
مضرات فست‌فودها در دوران حاملگی

گوجه و آلو زرد خیس کرده در ترشح صفرا اثری خوب دارد. لازم است چنانچه دچار مسمومیت و ناراحتی های نظیر آن شدیم فوری به درمان آن بپردازیم، سیگار را ترک کنیم، هر شب هنگام خوابیدن یادمان نرود که مسواک بزنیم و مسواک را با جوش شیرین شست و شو دهیم، اگر دچار بیماری های دهان و دندان هستیم حتما به پزشک مراجعه کنیم.

منبع :پرشین پرشیا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *