خانه / هنرهای خانه / آشپزی / درست کردن پیتزای آب نباتی

درست کردن پیتزای آب نباتی

روش تهیه پیتزای آب نباتی را برای شما عزیزان و کاربران محترم قرار داده ایم , با همراه باشید.

 

 

 

درست کردن پیتزای آب نباتی

 

در حال حاضر انواع پیتزا وجود دارد. از لقمه ای گرفته تا قیفی و مینی پیتزا. اما ما در این مطلب، یک دستور هیجان انگیزتر آموزش داده ایم تا کودکان از خوردن آن لذت ببرند؛ پیتزای آب نباتی!

 

 


مواد اولیه :
سس پیتزا یا سس گوجه‌فرنگی نصف پیمانه
خمیر پیتزا 450 گرم
پنیر موزارلا 1.5 پیمانه
پپرونی (یا هر نوع تایپینگی که دوست دارید) دلخواه

 

 



طرز تهیه
1. روی سطح صاف آردپاشی شده، خمیر پیتزا را به شکل مستطیل باز کنید. خمیر را نباید خیلی نازک کنید تا هنگام رول کردن پاره نشود. زیر آن نیز به قدر کافی آرد بپاشید که پس از پر کردن روی آن، به سطح زیرین نچسبد.


2. روی خمیر یک لایه سس بمالید. پنیر بپاشید و تاپینگ مورد نظرتان (پپرونی) را بریزید.


3. از طول خمیر شروع کنید رول کردن پیتزا و تا انتها این کار را ادامه دهید.


4. با استفاده از قیچی آشپزخانه، رول پیتزا را به رولت هایی با عرض سه سانتی متری برش دهید.



5. کف سینی فر یک لایه کاغذ روغنی قرار دهید. این رولت ها را با فاصله درون آن بچینید. آنها را به مدت 15 تا 20 دقیقه کنار بگذارید تا خمیر پف کند و حجم رولت ها دو برابر شود.



6. سپس آنها را به مدت 15 تا 18 دقیقه در فر قرار دهید تا پنیرها آب و سطح رولت ها طلایی شوند.


7. به تعداد رولت های پیتزا، سیخ های چوبی یا چوب های پلاستیکی آب نبات تهیه کنید و آنها را به چوب بکشید.


8. یک پیتزای خوشمزه و زیبا که به ویژه کودکان از طعم و شکل آن لذت خواهند برد.

 

 

 

پيتزا و مشكل چاقي


به تازگي پژوهشگران توجه زيادي به غذاهايي نظير همبرگر و پيتزا كه به اصلاح به آنها <فست‌فود> يعني غذاهايي كه به سرعت آماده مي‌شوند، دارند.

دانشمندان هشدار مي‌دهند كه مصرف روز افزون اين غذاها در اكثر كشورها، موجب شيوع چاقي در بين مردم و به خصوص كودكان علاقه‌مند به اين جور غذاها شده است. همان‌طور كه گفتيم، اين غذاها به دليل كالري بسيار بالايي كه در حجم كم دارند، سبب چاقي مي‌شوند و چربي زياد آنها نيز باعث گرفتگي رگ‌ها و آسيب به سلامت قلب و عروق مي‌شود .

 

به علاوه نمك زيادي كه در اين غذاها به كار مي‌رود، موجب مشكلات زيادي نظير بيماري قلبي و سكته مغزي مي‌شود اما هر روز تعداد بيشتري از مردم به دليل نداشتن وقت براي تهيه غذا و به اين خاطر كه غذاهاي آماده، خوشمزه هستند، به مصرف همبرگر و پيتزا و سيب‌زميني سرخ كرده روي مي‌آورند.‌


به تازگي دانشمندان آمريكايي دريافته‌اند كه مصرف فست‌فود بيش از دوبار در هفته، ارتباطي قوي با چاقي و ديابت دارد. اين دانشمندان به مدت 15 سال، عادات غذايي بيش از 3‌هزار جوان را تحت نظر گرفتند و كساني كه بيش از دو بار در هفته به رستوران‌هاي فست فود سر مي‌زدند،

 

نسبت به كساني كه كمتر از يك بار در هفته غذاي آماده مصرف مي‌كردند، 4/5 كيلو چاق‌تر شده و دو برابر بيشتر در معرض خطر ابتلا به ديابت قرار داشتند.

منبع :جوان

درباره‌ی bano1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی را وارد نمایید *