کد خبر : 12133
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 2 بهمن 1393 - 18:31

طرزتهیه نان سفره هفت سین

طرزتهیه   نان سفره هفت سین

نان سفره هفت سين   مواد لازم: پودر شكر: 1قاشق چايخوري نمك: 1/4 قاشق چايخوري آب گرم: 1/2 پيمانه پودر خميرترش: 1 قاشق سوپخوري زرده تخم مرغ: 1 عدد روغن مايع: 1/4 پيمانه شير: 1 پيمانه آرد: 5 پيمانه زرده تخم مرغ: 1 عدد براي تزئين كنجد يا خلال بادام: مقداري تخم مرغ رنگي آب

نان سفره هفت سين
نان سفره هفت سين

 

مواد لازم:

پودر شكر: 1قاشق چايخوري
نمك: 1/4 قاشق چايخوري
آب گرم: 1/2 پيمانه
پودر خميرترش: 1 قاشق سوپخوري
زرده تخم مرغ: 1 عدد
روغن مايع: 1/4 پيمانه
شير: 1 پيمانه
آرد: 5 پيمانه
زرده تخم مرغ: 1 عدد براي تزئين
كنجد يا خلال بادام: مقداري
تخم مرغ رنگي آب پز: تعدادي

طرز تهيه:

ابتدا پودرخميرترش، آب گرم و پودر شكر را با هم مخلوط مي كنيم، پنج الي ده دقيقه بماند تا پف كند،در اين فاصله يك عدد تخم مرغ، روغن مايع، نمك و شير را با هم مخلوط كرده، محلول خميرترش را نيز اضافه مي كنيم و خوب هم مي زنيم، آرد را نيز بتدريج اضافه مي كنيم و خوب هم مي زنيم. در حدي كه خمير به دست نچسبد. (اگر خمير به دست بچسبد و نياز به آرد مازاد بود، براي هر يك سوم پيمانه آرد يك قاشق سوپخوري روغن مايع بتدريج اضافه مي كنيم. ورز مي دهيم تا زماني كه خمير به دست نچسبد). روي خمير را به مدت دو ساعت پوشانده تا حجم آن دو برابر شود، سپس از خمير نوارهايي تهيه نموده هر دو نوار را كنار هم مي بافيم و در آخر لبه هر دو سر را به هم چسبانده و به شكل دايره در مي آوريم. وسط آن تخم مرغ هاي رنگي آب پز شده قرار مي دهيم.
1 عدد زرده تخم مرغ را كمي مي زنيم و با برس روي سطح نان ها را زرين مي كنيم. روي آن كنجد يا خلال بادام پاشيده. فر را از يك ربع قبل روي 350 درجه فارنهايت گرم نموده سپس سيني نان را در طبقه وسط فر قرار مي دهيم تا پخته شود و سطح نان ها طلايي شود. نان ها را پس از سرد شدن در ظرف مورد نظر قرار مي دهيم.

READ
آموزش ساخت سنبل کریستالی زیبا برای تزیین سفره هفت سین
منبع :نوروز ایرانیان

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *