کد خبر : 12121
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 بهمن 1393 - 14:15

افسردگی فصلی در زنان سه برابر مردان

افسردگی فصلی در زنان سه برابر مردان

بیدار شدن در تاریکی و بازگشت به خانه درهمان شرایط، کوتاه شدن طول روزها و طولانی شدن شبها باعث افزایش تشرح هورمون ملاتونین ( هورمون خواب ) در مغز گشته و حالت خواب آلودگی و خوابهای طولانی در فرد ایجاد می کند. وی به تاثیرات فصل پاییز بر زنان اشاره و تاکید کرد: افسردگی، انزوا،

بیدار شدن در تاریکی و بازگشت به خانه درهمان شرایط، کوتاه شدن طول روزها و طولانی شدن شبها باعث افزایش تشرح هورمون ملاتونین ( هورمون خواب ) در مغز گشته و حالت خواب آلودگی و خوابهای طولانی در فرد ایجاد می کند.

وی به تاثیرات فصل پاییز بر زنان اشاره و تاکید کرد: افسردگی، انزوا، گوشه گیری ، بی حوصلگی، از دست دادن اشتها و یا پر اشتهایی از جمله ویژگیهای تغییرات خلقی فصلی یا افسردی پاییزی است که معمولا از ماه آبان شروع شده و در فروردین خاتمه پیدا می کند.

این متخصص علوم رفتاری گفت: این حالت های عنوان شده در میان زنان ۳ برابر مردان است و باعث افسردگی مضاعف در افراد مستعد خواهد شد.

ابهری در مورد اقداماتی که برای رفع افسردگی نیاز است افزود: قدم زدن حداقل روزانه دو ساعت در آفتاب ، استفاده از نورهای سفید و مهتابی ، خوردن مغز پسته ، گردو و بادام و خوراکیهای دارای ویتامین ب، ایجاد سرگرمیهای نشاط آور و … از جمله راههای مقابله با این ناراحتی هستند.

به گفته وی، در زنان به دلیل شرایط روحی و روانی ویژه آنها تولید و گسترش این نوع از افسردگی بیشتر بوده و مردان به خاطر مشغول بودن در طول روز کمتر در معرض این بیماری قرار دارند.

READ
این بار به حرف دلت گوش نکن!

این استاد دانشگاه به تفاوت زنان و مردان شاغل با غیر شاغل اشاره کرد و اظهار داشت: در بین زنان و مردان شاغل افرادی که آغاز کار آنها در اوایل صبح شروع می شود و خروجشان در تاریکی روز است این حالت افسردگی شرایط مضاعف دارد و می تواند در صورت عدم مقابله ماندگار شود.

 

وی تاکید کرد: برخی از افراد بدون دانستن دلیل این کسالت رفتاری آن را به مشکلات دیگر مربوط دانسته و با خود درمانی و روشهای نامناسب این ناهنجاری را تشدید می‌کنند که کاملا امری اشتباه است.

منبع :پرشین وی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *