راه های جوانسازی پوست با دو میوه

راه های جوانسازی پوست با دو میوه

بی تردید برای شاداب کردن پوست خود آن هم در آب و هوای سرد، کرم هایی را نیاز دارید که بعضی از آنها قیمت های بالایی دارند و علاوه بر آن حاوی مواد شیمیایی هستند.

 

این بار به جامیوه ای یخچال تان سری بزنید و از میوه هایی مثل خرمالو و کیوی برای تهیه لایه بردار ها و ماسک های طبیعی برای شفاف شدن پوست صورتتان استفاده کنید. این میوه ها سرشار از ویتامینA و E هستند و می توانند جایگزین های بسیار خوبی برای کرم های شیمیایی باشند.

 

خرمالو براي پوست خشك سرمازده

میوه ای سرشار از ويتامين A

ويتاميني كه در صورت كمبود آن، پوست مو و ناخن شما دچار آسيب‌هاي جدي مي‌شود؛ پس چرا پوست‌تان را با خرمالو تغذيه نمي‌كنيد؟ همين حالا يك قاشق غذاخوري كته بدون نمك و روغن را با يك قاشق مرباخوري روغن بادام شيرين، به همراه يك تكه كوچك خيار با پوست و نصف يك خرمالوي رسيده را در ميكسر بريزيد. اين مواد را روي پوست‌تان به مدت 10 دقيقه قرار دهيد. پوست شما با اين روش خيلي زود به لطافت مي‌رسد.

 

خرمالو؛ تميزكننده عميق پوست

 له‌شده ها طرفدار ندارند؟

با آنها ماسك صورت درست كنيد. باورتان نمي‌شود كه اين ميوه به راحتي مي‌تواند تمامي دانه‌هاي ريز چرب پوست شما را تميز كند. كافي است يك عدد خرمالوی بزرگ رسيده و له شده را با يك‌چهارم فنجان شكر قهوه‌اي و يك قاشق غذاخوري روغن زيتون مخلوط كنيد و اين ماسك را روي پوست‌تان به حالت دوراني مالش دهيد. 10 دقيقه صبر كنيد و بعد صورت‌تان را با آب ولرم بشوييد. اين ماسك مانند يك اسكراب كاملا طبيعي، پوست شما را از هر نوع آلودگي پاك مي‌كند.

 

خرمالو؛ روشن‌كننده پوست

ماسک دوستداران نارنجی

قرار نيست براي درست كردن ماسك‌هاي طبيعي سراغ موادي برويد كه دور از دسترس هستند، با همين امكانات خانگي مي‌توانيد پوست‌تان را روشن و شفاف نگه داريد. دو عدد خرمالو را با يك هويج رنده شده مخلوط كنيد و روي پوست‌تان بماليد. 15 دقيقه صبر داشته باشيد تا اين ميوه خوش‌رنگ اثر خود را روي پوست‌تان بگذارد، بعد از آن پوست‌تان را به آرامي با آب سرد بشوييد. با ديدن پوست خود در آينه تعجب نكنيد چون بدون شك پوست‌تان روشن و شفاف‌تر از قبل شده است.

READ
مراقبت از پوست کودکان در تابستان/آرایش وزیبایی

 

خرمالو؛ نرم‌كننده و براق‌كننده پوست

پوست تان را جوان تر از قبل کنید

به ميوه‌ها اجازه دهيد تا به عمق پوست شما نفود كنند. خرمالو به خاطر داشتن ويتامين A و E باعث نرمي و لطافت پوست شما مي‌شود. كافي است يك عدد خرمالوی نرم را به حالت پوره در آوريد و به آن كمي آرد جو يا غلات ديگر اضافه كنيد تا ماسك شما به حالت خميري در بيايد. به كمك يك قلم‌مو مي‌توانيد ماسك را روي پوست‌تان پخش كنيد. 10 تا 15 دقيقه اين ماسك را ‌روی پوست‌تان بگذارید، بعد از آن مي‌توانيد به كمك يك حوله نرم و آب گرم صورت‌تان را بشوييد تا مواد به خوبي پاك شوند. بعد از اين كار حتما پوست‌تان به چند سال قبل برگشته است.

 

خرمالو؛ كاهش‌دهنده چين و چروك صورت

گذر عمر را به تعویق بیندازید

با داشتن يك عدد از اين ميوه مي‌توانيد كارهاي مختلفي براي رسيدگي به پوست‌تان انجام دهيد. خرمالو روند پيري را كند و چين و چروك صور‌ت‌تان را رفع مي‌كند. خرمالوي له‌شده را با زرده تخم‌مرغ و كمي آبليمو مخلوط كنيد. اين ماسك علاوه بر تاثير روي چين و چروك صورت، منافذ باز پوستي شما را پاك‌سازي مي‌كند. فقط دقت داشته باشيد كه براي اثرگذاري مناسب، 15 دقيقه صبور باشيد.

 

ماسك كيوي براي پوست‌هاي چرب

از پوست زبرش نترسید

یک کیوی پوست گرفته، يك قاشق غذاخوري ماست، کمی پرتقال، يك قاشق غذاخوري روغن بادام و كمي عسل را با هم مخلوط كنيد. در پايان يك قاشق غذاخوري پودر بادام زميني و چند قطره روغن زيتون هم به آن اضافه كنيد. اين مواد را در همزن بريزيد تا به خوبي با هم مخلوط شوند و به حالت كرم دربيايند. مواد را روي تمامي پوست- به‌خصوص قسمت‌هاي چرب- ماساژ دهيد و پس از چند دقيقه صورت‌تان را بشوييد؛ نتيجه رضايت‌بخش خواهد بود؟

READ
آموزش ساخت ژل مو طبیعی

 

كيوي؛ تغذيه‌ و شاداب کننده

ماسکی برای انواع پوست

پوست زبر اين ميوه بعضي افراد را به خطا مي‌اندازد درحالي‌كه همين ميوه با پوست زبر خواص فوق‌العاده‌اي براي تغذيه پوست شما دارد. كيوي سرشار از ويتامين C است و به همين دليل شما با تركيب ساده‌اي مي‌توانيد پوست‌تان را تغذيه كنيد. نصف يك موز را با يك عدد كيوي پوست‌كنده مخلوط كنيد و در آخر دو قاشق غذاخوري ماست در مواد بريزيد. اين ماسك را به مدت 20 دقيقه روي پوست‌تان نگه داريد و پس از آن صورت‌تان را با آب گرم شست‌وشو دهيد.

 

كيوي؛ روشن‌كننده پوست‌هاي كدر

كيوي پر از ويتامين است

شايد باورتان نشود كه حتي در دانه‌هاي سياه رنگ كوچك كيوي، ويتامين D وجود دارد و به همين خاطر به ترميم پوست آسيب‌ديده يا پوستي كه طراوت اوليه خود را از دست داده كمك مي‌كند. يك كيوي رسيده را به خوبي له كنيد و عصاره آن را بگيريد و مايه به دست آمده را با يك قاشق غذاخوري گلاب و كمي روغن بادام مخلوط كنيد. اين مواد را روي پوست‌تان بگذارید و اندكي صبر كنيد. اين ماسك روي پوست شما اثر مطلوبي مي‌گذارد.

 

كيوي؛ مرطوب‌كننده پوست خشك

مراقبت از پوست در فصل سرما

در هوای سرد هميشه احتمال خشكي پوست را بدهيد، خصوصا اگر در شهري زندگي مي‌كنيد كه آب و هواي خشكي دارد. يك كيوي را پوست بگيريد و با يك خيار به خوبي مخلوط كنيد. اگر از فصل تابستان چند توت فرنگي فريز شده داريد، آنها را هم به اين مخلوط اضافه كنيد. در صورتي كه احساس كرديد مايه شما بيش از اندازه رقيق شده، كمي آرد جو به آن اضافه كنيد و ماسك خميري را 10 دقیقه روي پوست‌تان بگذارید. ميوه‌ها كارشان را خوب بلدند؛ پوست شما آب‌رساني شده است.

READ
راز حفظ زیبایی پوست صورت در سفرهای نوروزی

 

كيوي؛ محوكننده لكه‌هاي قديمي

کیوی، لکه بر و لایه بردار طبیعی

قرار نيست روي لكه‌هاي جوش و آكنه را هميشه با مواد آرايشي بپوشانيد. سراغ سبد ميوه‌تان برويد و دست به كار شويد. اين ماسك مي‌تواند براي تميز كردن هر پوستي مورد استفاده قرار بگيرد. كافي است يك كيوي رسيده را به خوبي له كنيد و با چند ورق ليموی تازه (يا چند قاشق آبليمو طبيعي) مخلوط كنيد. ماسك را 10 دقيقه روي پوست‌تان نگه داريد، سپس را با آب ولرم شست‌وشو دهيد. در آخر می توانید پوست تان را با یک کرم مرطوب کننده ماسا‍ ژ دهید.  اين ماسك پوست شما را شفاف و لكه‌هاي قديمي روي پوست‌تان را محو مي‌كند.

 

اين نكته‌ها را فراموش نكنيد:

اين ميوه جالب خواص ضد حساسيت دارد و التهاب‌هاي پوستي شما را كم مي‌كند. حتي اگر خرمالوها به قدر كافي رسيده نشده‌اند و هنوز طعم گس و كالي آنها مطلوب شما نيست، مي‌توانيد چند عدد از آنها را له كنيد و با مقداري آب چند روز در آفتاب قرار دهيد. بعد از آن مواد را از مايه جدا كنيد و به كمك پنبه روي قسمت‌هاي حساسيت‌زای پوست قرار دهيد. قبل از قرار دادن هر يك از اين ماسك‌ها روي پوست‌تان از نداشتن آلرژي به اين ميوه‌ها مطمئن شويد، چراكه بعضي از پوست‌هاي حساس به ميوه كيوي يا خرمالو واكنش نشان مي‌دهند.