کد خبر : 11696
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 آذر 1393 - 19:22

بی رنگ کننده های مو ،مو خوره میاورند/آرایش وزیبایی

بی رنگ کننده های مو ،مو خوره میاورند/آرایش وزیبایی

اغلب خانمها هم برای اینکه موهای سفیدشان در روند رنگکردن مو خللی ایجاد نکند، تصمیم میگیرند از بیرنگکننده موها استفاده کنند. باید بدانید استفاده بیشازحد از بیرنگکنندهها یا مواد دکلره میتواند به موها صدمه بزند و باعث ایجاد شکنندگی در آنها شود. دکتر مریم یوسفی، عضو هیأت علمی دانشگاه علومپزشکی شهید بهشتی در هفته نامه

http://baelm.ir/wp-content/uploads/2014/01/%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA172.jpgاغلب خانمها هم برای اینکه موهای سفیدشان در روند رنگکردن مو خللی ایجاد نکند، تصمیم میگیرند از بیرنگکننده موها استفاده کنند. باید بدانید استفاده بیشازحد از بیرنگکنندهها یا مواد دکلره میتواند به موها صدمه بزند و باعث ایجاد شکنندگی در آنها شود.

دکتر مریم یوسفی، عضو هیأت علمی دانشگاه علومپزشکی شهید بهشتی در هفته نامه سلامت نوشت: برخی از خانمهایی که موی سفید دارند دائم در حال رنگکردن موهای خود هستند. منظور ما از رنگ مو، رنگهای اکسیدکننده دائمی است چون سایر محصولات چندان دوامی ندارند. اغلب خانمها هم برای اینکه موهای سفیدشان در روند رنگکردن مو خللی ایجاد نکند، تصمیم میگیرند از بیرنگکننده موها استفاده کنند. باید بدانید استفاده بیشازحد از بیرنگکنندهها یا مواد دکلره میتواند به موها صدمه بزند و باعث ایجاد شکنندگی در آنها شود.

اغلب توصیه میکنیم زودتر از ۴ هفته از رنگکردن یا بیرنگکردن موها بپرهیزید. موها معمولا بین ۸ تا ۱۲ میلیمتر در ماه رشد میکنند و بهتر است این رنگ کردن مجدد مو طوری باشد که موهای جدید را بپوشاند. نکته مهم دیگر برای کسانی که به رنگ مکرر موها عادت دارند، استفاده مرتب از نرمکنندههای مو است. به خاطر بسپارید رابطه مستقیمی بین میزان صدمه به مو و روشنکردن موها وجود دارد. هر چه موها را روشنتر کنید احتمال صدمه بیشتر خواهد شد.

پس اگر قصد دارید موهای تیرهتان را به بلوند روشن تبدیل کنید بهتر است از یک فرد حرفهای در این مورد کمک بگیرید. بیش از یکبار در ماه، موها را بیرنگ نکنید. همیشه بعد از شامپوکردن از نرمکننده استفاده کنید چون نمیتوانید موهای درهمرفته را با دستکاریهایی مانند برسکشیدن و حرارت بالای سشوار صاف کنید. این کار حتما باعث شکنندگی و موخوره موهایتان خواهد شد. اگر عادت دارید بعد از حمام موهایتان را با سشوار خشک کنید، حرارت ملایم را تنظیم و به آرامی با حرکتهای دست موها را خشک کنید. نباید موی خیس را با شانه و برس از هم باز کرد.

منبع :با علم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *