کد خبر : 11478
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 آبان 1393 - 18:32

آموزش بلوز توری قلاب بافی/قلا ب بافی

آموزش بلوز توری قلاب بافی/قلا ب بافی

وسایل مورد نیاز: کلاف 100 گرمی 5 عدد قلاب شماره 3 پلاستیکی طریقه بافت : 40 سانت زنجیر بافته . طبق نمونه بافت تا 58 رج می‌بافیم، برای گودی حلقه آستین در دو رج هریک رج درمیان یک دانه از مربع‌ها را نمی‌بافیم، یعنی در اصل 2 دانه از مربع‌ها را برای گودی حلقه آستین

آموزش بلوز توری قلاب بافی/قلا ب بافیوسایل مورد نیاز:
کلاف 100 گرمی 5 عدد
قلاب شماره 3 پلاستیکی

طریقه بافت :
40 سانت زنجیر بافته . طبق نمونه بافت تا 58 رج می‌بافیم، برای گودی حلقه آستین در دو رج هریک رج درمیان یک دانه از مربع‌ها را نمی‌بافیم، یعنی در اصل 2 دانه از مربع‌ها را برای گودی حلقه آستین هریک رج درمیان نمی‌بافیم. 

برای هلال یقه هریک رج درمیان از سمت یقه یک دانه از مربع‌های کـناری را نبـافته و کـار را برمی گردانیم و این کـار را آنقدر ادامه می‌دهیم تا اندازه سرشانه به 16 سانت برسد. طرف دیگر بافت جلو را نیز به همین صورت می‌بافیم..

طریقه بافت پشت :
80 سانت زنجیر بافته و بافت طبق مدل مانند جلو 58 رج ادامه می‌دهیم.

برای گودی حلقه آستین از هردو طرف بافت هریک رج درمیان یک دانه از مربع‌ها را نمی‌بافیم که در اصل 2 دانه مربع در سمت راست و 2 دانه در سمت چپ بافته نمی‌شود یعنی هربار به مربع آخر رسیدیم نبافته کار را برمی گردانیم بعد از کم کردن حلقه آستین بافت را تا 15 سانتی متر ادامه می‌دهیم بعد به اندازه 16 سانت از سمت راست جدا کرده و 5 سانت به بافت ادامه داده البته فقط 16 سانت را.

بعد از 5 سانت بافت نخ را قطع کرده و از سمت چپ بافت دوباره 16 سانت جدا کرده و 5 سانت به بافت ادامه می‌دهیم تا اینجا تکه جلو و پشت به پایان رسیده است.

طریقه بافت آستین :
40دانه زنجیر بافته.

42 رج طبق بافت ادامه داده و 41 سانت می‌بافیم برای کم کردن حلقه آستین به این صورت عمل می‌کنیم هریک رج در میان 2 دانه از مربع‌های سمت راست و سمت چپ بافت را نبافته بافت را برمی گردانیم و این کار را آنقدر تکرار می‌کنیم تا تعداد مربع‌ها به 4 دانه برسد.

آستین بعدی را هم به همین صورت می‌بافیم. همه تکه‌ها که آماده شد هر5 تکه جلو و پشت و آستین‌ها را به هم وصل کرده. 

برای دورگیری کل بافت به این صورت عمل می‌کنیم از یک گوشه نخ را وصل کرده و با پایه بلند بدون زنجیر دورتادور بافت را می‌بافیم به اندازه 3 رج پایه بلند دورتادور می‌بافیم در اینجا کار ما به پایان رسیده و آماده پوشیدن است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *