کد خبر : 10933
تاریخ انتشار : شنبه 12 مهر 1393 - 22:08

فواید خواب بعد از ظهر/سلامت

فواید خواب بعد از ظهر/سلامت

فواید خواب بعد از ظهر   بعد از انجام کار و فعالیت روزانه یک چرت کوتاه که خستگی را به در کند تاثیر فوق العاده ای دارد که تضمین سلامت قلب و تاثیر مثبت در خلاقیت و بازدهی دهنی بخشی از آن است.   خواب بعد از ظهر اگر به اندازه باشد علاوه بر برطرف

فواید خواب بعد از ظهر

 

فواید خواب بعد از ظهر

بعد از انجام کار و فعالیت روزانه یک چرت کوتاه که خستگی را به در کند تاثیر فوق العاده ای دارد که تضمین سلامت قلب و تاثیر مثبت در خلاقیت و بازدهی دهنی بخشی از آن است.

 

خواب بعد از ظهر اگر به اندازه باشد علاوه بر برطرف کردن خستگی بخشهایی از بدن را نیز تقویت می کند ولی اگر بیش از حد نرمال باشد به کسالت مزمن منجر می شود.

سلامت قلب

چرت یا همان خواب بعد از ظهر منظم  خطر ابتلا به حملات و بیماری های قلبی را تا حدود 30% کاهش می دهد. این تاثیر از آنجاست که چرت بعد از ظهر، استرس را به عنوان یکی از عوامل مهم بیماری های قلبی کاهش می دهد.

محرک های مثبت
 در پایان چرت بعد از ظهر، بدن دو هورمون آدرنالین و نورادرنالین را ترشح می کند. این هورمون ها در بیدار شدن مؤثر هستند زیرا با تحریک ریتم قلب، موجب خون رسانی بهتری به مغز می شوند.
پایان چرت بعد از ظهر تاثیر محرکی دارد. پس از این استراحت، انرژی لازم برای فعالیت های بقیه روز را داریم. این حالت بعد از خواب شبانه نیز به وجود می آید. به همین علت است که معمولا 10 دقیقه بعد از بیدار شدن احساس بسیار عالی داریم.
افزایش خلاقیت
مفید ترین و خلاقانه ترین  ایده ها پس از چرت بعد از ظهر به ذهن می رسد. در این مدت فعالیت مغزی کاهش می یابد اما متوقف نمی شود. ضمیر ناخودآگاه در حال فعالیت است و ذهن نسبت به تجریبات و تصاویر دیده شده طی بیداری راحت است.
 راهنمایی خوب
بعد از یک استراحت کوتاه، راه حل هایی مناسب تری برای اطلاعاتی که ناخودآگاه در ذهن ثبت شده اند، کسب می شود. همچنین در مورد اتفاقاتی که چند دقیقه بعد از بیدار شدن روی می دهند نیز می توان ارزیابی خوبی داشت. این حالت عموما پس از خواب شبانه ممکن نیست زیرا ذهن مدتی رویا پردازی کرده است.
خواب
جبران اثرات منفی کم خوابی
امروزه به خاطر مشغله های کاری و همچنین عادت به بیدار ماندن دیروقت شبانه اکثر ما به اندازه کافی نمی خوابیم و از عوارض کم خوابی رنج می بریم. خستگی، استرس، کاهش توجه و تمرکز، افت سطح یادگیری کودکان و نوجوانان، کاهش بازدهی، افزایش خطر ابتلا به دیابت و افزایش وزن از جمله عوارض خواب ناکافی است که چرت بعد از ظهر می تواند این مشکل را جبران کند.
بهبود دهنده خواب شبانه
چرت بعد از ظهر زمان خیلی طولانی نیست و نباید بیشتر از 10 تا 30 دقیقه باشد. حتی می توان کمتر از این مدت و تنها چند دقیقه خوابید که برای شاغلین در محل کار و حتی وسایل حمل و نقل عمومی قابل اجراست.
چرت بعد از ظهر مانع از داشتن یک خواب شبانه مناسب نمی شود، البته در صورتی که به عصر موکول نشود. حتی به خاطر کاهش استرس وافزایش خلاقیت می تواند خواب شبانه را نیز بهبود دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *