کد خبر : 10839
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 مهر 1393 - 0:32

تهدید علیه امنیت پوستی /سلامت

تهدید علیه امنیت پوستی        /سلامت

شاید برای شما هم پیش آمده است که شب قبل با سایه و یا ریمل به خواب رفته‌اید و وقتی صبح از خواب بیدار شده‌اید، با یک جفت چشم ورم کرده و قرمز در آینه روبه‌رو شده‌اید. بله، شما به محصولات آرایشی حساسیت داشته‌اید که چشم‌هایتان به این حال و روز افتاده‌اند. خیلی‌ها به محصولات

تهدید علیه امنیت پوستی,
شاید برای شما هم پیش آمده است که شب قبل با سایه و یا ریمل به خواب رفته‌اید و وقتی صبح از خواب بیدار شده‌اید، با یک جفت چشم ورم کرده و قرمز در آینه روبه‌رو شده‌اید. بله، شما به محصولات آرایشی حساسیت داشته‌اید که چشم‌هایتان به این حال و روز افتاده‌اند. خیلی‌ها به محصولات آرایشی از ریمل گرفته تا پنکک حساسیت دارند و پس از استفاده از آن دچار حساسیت پوستی می‌شوند. کار وقتی بدتر می‌شود که شما یک نمونه از محصولات آرایشی را که برای امتحان همه در فروشگاه‌ قرار داده‌ شده‌اند، استفاده کنید و دچار این حساسیت‌های پوستی شوید. برای اینکه شما هیچ دفعه دیگری چنین تجربه‌های ناخوشایندی نداشته باشید، ما برای شما توصیه‌های جالبی داریم….
می‌دانید چه موقع به محصولات آرایشی حساسیت دارید و باید استفاده از آنها را کنار بگذارید؟ خوب خیلی آسان است، حساسیت به محصولات آرایشی علایم مشخصی دارد. قرمز شدن پوست، باد کردن و احساس سوزش پوست پس از استفاده از این محصولات، نشانه حساس بودن پوست شما است ولی گاهی حساسیت پایش را از این هم فراتر می‌گذارد و موجب تاول‌های پوستی، خون‌ریزی، زخم و حتی تغییر رنگ پوست شما می‌شود. حتما شما هم دوست ندارید پس از استفاده از یک رژگونه یک لکه بدرنگ روی صورت‌تان بیفتد بنابراین بهتر است پیش از استفاده از محصولات آرایشی روی پوست صورت آنها را روی پوست بازویتان امتحان کنید.
● این برچسب‌ها چه می‌گویند؟
حتما برای شما هم پیش آمده است که پشت در قوطی‌های پنکیک و یا اسپری‌های مو را نگاه کنید و اصطلاحات عجیب و غریبی را ببینید که دقیقا ندانید معنای آنها چیست ولی اگر شما با معنی دقیق این اصطلاحات آشنایی داشته باشید، می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید. خواندن برچسب محصولات آرایشی مهم است چون به شما می‌گویند که این محصول حاوی چه موادی است، بهترین روش استفاده از آن چگونه است و چرا این محصول بهتر از سایر محصولات است. در این برچسب‌ها ممکن است این لغات را ببینید:
▪ بدون الکل: یعنی اینکه این محصولات آرایشی فاقد «الکل اتیلیک» هستند ولی ممکن است در ترکیب آن الکل‌های دیگری به کار رفته باشد بنابراین اگر به الکل حساسیت دارید، هنگام خرید به این نکته دقت کنید.
▪ امتحان شده روی حیوانات: یعنی اینکه این محصول آرایشی قبلا روی حیوانات آزمایشگاهی امتحان شده و آنها هیچ حساسیتی نسبت به آن نشان نداده‌اند.
▪ بدون عطر: بسیاری از خانم‌ها به عطر مواد آرایشی حساسیت دارند. اگر روی قوطی یک محصول آرایشی این لغت را ببینید یعنی در ترکیب آن هیچ‌گونه عطری به کار نرفته است. به‌‌طور‌معمول کارخانه‌های سازنده محصولات آرایشی عطر را برای پوشاندن بوی مواد شیمیایی این محصولات به آن اضافه می‌کنند.
▪ حساسیت‌زایی حداقل: اگر شما پوستی حساس دارید باید به سراغ خرید این محصولات آرایشی بروید چون محصولی که این واژه روی آن درج شده است، کمترین حساسیت پوستی را ایجاد می‌کند. البته دقت کنید که این ادعا پایه علمی کافی ندارد. ممکن است محصولاتی که یک کارخانه این واژه را روی برچسب آنها درج کرده است باز هم حساسیت‌زا باشند.
▪ طبیعی: محصولات آرایشی طبیعی، محصولاتی هستند که از گیاهان و یا حیوانات به دست می‌آیند. برخلاف ادعای شرکت‌های سازنده محصولات آرایشی، هنوز ثابت نشده است که محصولات آرایشی طبیعی واقعا بهتر از محصولات آرایشی ساختگی (شیمیایی) هستند و موجب حساسیت پوستی کمتری می‌شوند.
▪ ضدجوش: این محصولات آرایشی موجب جوش‌های پوستی نمی‌شوند و اگر پوست شما مستعد جوش زدن و چرب است باید به سراغ خرید این محصولات بروید.
▪ تاریخ انقضا: این تاریخ نشان می‌دهد که تا چه زمانی می‌توانید از یک محصول آرایشی استفاده کنید ولی فراموش نکنید اگر شرایط نگهداری و انتقال محصولات آرایشی نامطلوب باشد زودتر از این تاریخ باید آن محصولات را کنار بگذارید.
● به تست‌کننده‌ها اعتماد نکنید
در بسیاری از فروشگاه‌های عرضه محصولات آرایشی، شما می‌توانید پیش از خرید یک محصول، نمونه آن را روی پوست‌تان امتحان کنید تا ببینید رنگ آن به شما می‌آید یا نه؟ ولی توصیه ما به شما این است که به این نمونه‌ها اعتماد نکنید و آنها را روی پوست‌تان نمالید.
این نمونه‌ها در طول روز مورد استفاده افراد متعدد قرار می‌گیرند و پر از میکروب‌ هستند و شما با امتحان این محصولات، میکروب‌ها را روی پوست‌تان قطار می‌کنید. اگر با تمام این حرف‌ها اصرار دارید که از این نمونه‌ها استفاده کنید حداقل از یک اسفنج و یا فرچه‌مو، برای امتحان آنها روی پوست‌تان استفاده کنید. این کار موجب می‌شود کمتر دچار حساسیت پوستی شوید.
READ
بعد از کاهش وزن چگونه شکم مان را سفت کنیم/سلامت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

کد امنیتی را وارد نمایید *