سیاهی دور چشم

آیا همیشه حلقه­‌هایی سیاه زیر چشمتان هست؟ اینکارها را انجام دهید.

 به دنبال زیبایی بودن به این معنی نیست که خودمان را سرزنش کنیم. مثلاً بگوییم “وای خدایا دارم پیر میشم” یا “وای از بینیم متنفرم”، بلکه باید به دنبال راه حل‌های منطقی برای رفع ایرادها باشیم .

مسئله‌­ای که بیش از هرچیز عامل ناراحتی من شده یعنی حتی بیشتر از جوش، موهای زیرپوستی یا یک مژه زیبا و بلند که بدون هیچ دلیلی مثل پروانه روی گونه پایین می‌افتد، حلقه سیاه زیر چشم است.

حلقه­‌های سیاه! شما رسماً از همه بدتر هستید. باعث می­شوید وقتی هم که خسته نیستم خسته به نظر برسم و برخی اوقات باعث می­شوید بعد از یک روز طولانی مریض به نظر برسم، آنقدر خسته به نظر می­رسم که دیگران در مترو جایشان را به من می­دهند! پوست سفیدی دارم اما چندین سال است که حلقه­‌های نسبتاً سیاهی زیر چشمم بوجود آمده. هر روز تمیزشان می­کنم اما خسته شده‌­ام.

و می­دانم که تنها کسی نیستم که این مشکل را دارد. بنابراین برای فهمیدن راه کنار آمدن با آن و خلاص شدن از دست این دایره­‌های تیره که وبال گردن خیلی از ما شده، با متخصصان مشورت کردم.

علت حلقه­‌های سیاه

علت فقط پشت‌سر‌هم دیرخوابیدن شبانه نیست. دکتر ورالو روول متخصص پوست، چندین عامل را مقصر حلقه‌های سیاه می­داند از جمله: ضخامت و نوع پوست، رژیم غذایی و افزایش سن. با وجود اینکه حلقه­‌های سیاه بر روی پوست روشن­، بارزتر به نظر می­رسند اما پوست­‌های تیره‌­تر هم در امان نیستند. وی مسئله را اینگونه توضیح می­دهد: “پوست زیر چشم نازک­تر می­شود بطوری که رگ­های آبی زیر آن واضح­تر می­شود. این باعث ایجاد حلقه سیاه می­شود. اگر زیاد چشم­هایتان را چه به دلیل عوامل حساسیت‌­زا در هوا مثل گرد یا اسانس محصولات و یا از روی عادت بمالید، تاثیر آن را به این شکل خواهید دید. خصوصاً در مورد پوست­های تیره­تر مالیدن زیاد چشم، دانه‌­های رنگی پوست محل را افزایش می­دهد.”

READ
سفید کردن پوست صورت با یک روش کاملا طبیعی

عامل دیگر؟ رژیم غذایی نامناسب. دکتر روول هشدار می­دهد که مصرف غذای ناسالم و فرآوری‌شده می­تواند باعث تغییر رنگ پوست شود. وی توضیح می­دهد “سلول‌های بدن ما از جمله سلول­های پوستی، اپیدرم، رگ­ها و گلبول­های قرمز منعکس کننده خوراک ما هستند. رژیم غذایی پر از مواد فرآوری‌شده باعث ایجاد اسیدهای چرب اشباع نشده قابل اکسیدشدن در لیپید سلول­ها می­شود. اکسید شدن لیپید این سلول­ها باعث ایجاد لکه­‌های تیره دور چشم می­شود.

یعنی: خوردن چیپس و هات داگ و امثال آن شما را به فضا می­برد، اما تیره‌شدنش پای چشمتان می­ماند. بله درست خواندید هات داگ !!

بنابراین باید چکار کرد؟

درست حدس زدید: سبزیجات بیشتری بخورید و هر شب 7 تا 8 ساعت بخوابید. همچنین بهتر است هر روز کرم ضد آفتاب بزنید حتی زمانی که در خانه هستید. دکتر روول می­گوید: “نمی­توانید ژن­هایتان را دستکاری کنید، اما به خاطر داشته باشید نور، حتی مدت زمان زیاد تماس با نور موبایل، کامپیوتر یا نور داخل خانه، با گذشت زمان باعث آسیب پوست می­شود.” به بیان دیگر، صفحه نمایشگر روشن، پوست شما را بیشتر حساس می­کند.

برای مبارزه با این حالت هر روز زیر چشم کرم SPFدار استفاده کنید (زیاد نزدیک چشم نزنید) و شب­ها از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. دکتر روول می­گوید: “من شب‌ها روغن نارگیل خالص استفاده می­کنم نه فقط به‌خاطر اثر نرم‌کنندگی آن بلکه بخاطر اثر ضد التهابی و ضداکسیدانی. روغن نارگیل مثل شکلات حاوی مقدار زیادی فنولیکپ و فلائونوئید و اسیدهای چرب اشباع شده است که به سلول­های اپیدرم رسیده و کمک می­کند بسیار کمتر اکسید شوند. (توصیه ما کرم روغن نارگیل خام است). وی در نهایت توصیه می­کند تغذیه سالم داشته باشید و غذاهای فرآوری شده مصرف نکنید خصوصاً شب­ها. “بنابراین صبح زمانی که از خواب بر می‌خیزید خاطره‌ای از یک شب خوب و چشمان زیبا دارید.” من این را خیلی دوست دارم.

READ
سال جدید با فرصت‌های جدید/راز موفقیت

بعد از همه این کارها هنوز سایه تیره وجود دارد؟

اگر با جان و دل اینکارها را انجام دادید و هنوز گرفتار حلقه سیاه هستید چطور؟ دکتر روول می­گوید می­توانید از متخصص پوست کمک بگیرید. او علاوه بر توصیه استفاده از محصولات سازگارتر و پاک­کننده­‌های واقعاً ضد حساسیت برخی اوقات استفاده از فیلر را توصیه می­کند. “بیشترین کاری که می­توان برای چشمان با پف مزمن، حلقه زیرچشم یا حلقه‌­های سیاه انجام داد، تزریق درست فیلر مناسب زیر پوست درست بالای استخوان است. این تزریق که باید توسط متخصص پوست حرفه‌­ای انجام شود بطور شگفت انگیزی باعث بالاتر آمدن فوری پوست زیر چشم می­شود.”

راه حل فوری:

زمانی که از کای تاکرمن رئیس خلاق شرکت آرایشی اینگلوت در مورد این مشکل که مرا از درمان صد درصد حلقه‌­های سیاه عاجز کرده بود، سوال کردم پاسخ این بود: “می­توان با یک آرایش ساده اینکار را کرد”. (البته او به من هشدار داد زیاد درگیر جزئیات نشوم اما من وانمود میکنم این قسمت از حرفش را نشنیدم.)

تاکرمن می­گوید “بخاطر داشته باشید آرایش کمتر، زیباتر است. کانسیلر شما نباید ماسیده و بیش از حد باشد.” او برای معرفی یک محصول همه کاره کانسیلر AMCکه در 7 درجه رنگ موجود است را توصیه می­کند. “این کرم دانه‌­های رنگی زیادی دارد، خوب پوشش می‌دهد و ضد آب هم هست. می­توانید آن را ترکیب کنید یا مستقیماً به‌­عنوان زیرسازی استفاده کنید.” در زیر، طرح کلی او برای مخفی کردن حلقه سیاه مثل یک حرفه‌­ای را می­خوانید.

READ
روش کوچک تر کردن بینی با آرایش/آرایش وزیبایی

1: صورتتان را تمیز و مرطوب کنید.

2: زیر سازی را انجام داده و چشم را آرایش کنید. برای ماندگاری بهتر پودر، از بیس آرایش چشم استفاده کنید.

3: به دنبال مناطق تیره­‌تر بگردید که معمولاً یک نیم دایره نازک میان خط پلک پایین و استخوان گونه است. برای پوشاندن واقعی حلقه­‌های تیره به آرامی با یک برس نرم یا سر انگشت روی پوست تیره کانسیلر بزنید. (اشتباه اکثر افراد این است که کل منطقه زیر چشم را با کانسیلر می­پوشانند که در حقیقت به جای برطرف کردن حلقه سیاه، آن را نمایان­تر می­کند.)

4: مطمئن شوید کناره­های آرایش با زیرسازی و آرایش چشم یکسان شود و در نهایت به آرایش سایر قسمت­ها (گونه­‌ها، لب­ها و غیره) بپردازید.

5: افزودن هایلایت به قسمت­های برجسته صورت مثل گونه و تیغه بینی توجه را از حلقه سیاه دور می­کند. تاکرمن می­گوید: “هایلایتر پوست را هایلایت کرده و سایه‌­های زیر چشم را برجسته نشان می­دهد.”

6: از پودر فیکس استفاده کنید